Friday 30 March 2012

Helaas, weg mooi weer..

.. dus deden wij voor het eerst deze week een binnendag. Het ultieme moment om als volslagen leek eens wat meer te oefenen met de naaimachine. Het moest er ooit van komen, het eerste kledingstuk. En aangezien grote boef maar blijft groeien was de keus snel gemaakt, een nieuwe broek.

Snuffelend naar patroontjes kwam ik uit bij Made, haar kid pants zagen er simpel uit, moest te doen zijn dus. En met wat aanpassingen (onze boef is een smalle) en stof van een oude broek van mijzelf (ik recykleer!) mag het resultaat er best zijn.

Ik ben wel blij dat de vent nog rompers draagt, anders was het nu een bouwvakkertje... de achterkant van de broek mag dus nog wel wat hoger.

En passant bakten we nog een geurige appeltaart, om het vrolijke lentegevoel nog wat te behouden.

2 comments:

  1. Wow, wat een productiviteit! Die is hier helaas ver te zoeken... Het patroon van Made heb ik ook al een paar weken uitgeprint liggen, zal de achterkant dan wat verhogen, want hier geen rompers meer, dus altijd half blote billen bij ons kleine tengere mannetje. Misschien moet ie toch aan de bretels... Had je gewoon de maat voor 2 jaar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey, ziekenboeg alweer een beetje over? Ik had het standaard patroon (2-3 jaar) en heb bij beide patroondelen 3 cm in de breedte eraf gehaald. Anders is de broek veel te breed. Hier natuurlijk nog wel een luierkont, daar is het model niet helemaal op berekend en ik had een vrij breed elastiek er in (2,5 cm), dus misschien is de hoogte aan de achterkant voor jullie wel voldoende.

      Delete

Love to hear your thoughts, feel free to leave a comment!